CONCEPTUAL PRINCIPLES OF FUNDAMENTALIZATION OF THE CONTENT OF TOURISM EDUCATION UNDER THE CURRENT CONDITIONS OF EURO INTEGRATION OF HIGHER EDUCATION

Hanna Dudka

Abstrakt


Abstract
On the basis of philosophical and general scientific fundamentals of the content
of professional education the conceptual principles of fundamentalization of tourism
education under the current conditions of the development of the travel industry are
substantiated, in particular: general principles, the principles of professional education;
the principle of education fundamentalization; special principles of the development of
tourism education. It is stated that the conceptual principles of tourism education fundamentalization
provide a theoretical basis for higher educational institutions developing
innovative models of training future specialists of the travel industry in the context of
fundamentalization of education, which is perceived as a category of quality education
and well-educated personality.
Key words: conceptual principles, the principle of fundamentalization, fundamentalization
of education, tourism education, the content of education.
Streszczenie
Na podstawie filozoficznych i ogólno-naukowych zasad treści edukacji zawodowej
uzasadniono koncepcyjne podstawy edukacji turystycznej we współczesnych warunkach
rozwoju branży turystycznej: ogólne zasady edukacyjne; zasady edukacji zawodowej;
zasady fundamentalizacji edukacji zawodowej; specjalne zasady rozwoju edukacji
turystycznej. Określono, że koncepcyjne zasady fundamentalizacji edukacji turystycznej
służą teoretyczną podstawą do tworzenia w szkołach wyższych innowacyjnych modeli
przygotowania zawodowego przyszłych specjalistów branży turystycznej. To sprzyja intelektualizacji
procesów edukacyjnych, kształceniu nowoczesnej wiedzy zawodowej
Słowa kluczowe: koncepcyjne zasady, zasady fundamentalizacji edukacji, biuro edukacji,
treść kształcenia.


Pełny tekst:

PDF

Bibliografia


Bibliografia

Andrushchenko Viktor. 2001. «Osnovni tendentsiyi rozvytku vyschoyi osvity na rubezhi stolit

». Vyscha osvita Ukrainy. № 1.

Dutka Anna. 2014. Fundamentalizatsiya matematychnoyi osvity maybutnih ekonomistiv.Kyiv:

Universytet bankiwskoi sprawy.

Yermachenko Volodymyr. 2010. Metodychni rekomendatsiyi do vykonannya mahisterskyh

dyplomnyh robit dlya studentiv.Napryam pidhotovky. Turyzm. Denna formy navchannya,

Kharkiv: Kharkivski natcyionalny ekonomiczny universyt.

„Kontseptsiya rozvytku ekonomichnoyi osvity v Ukrayini vid 04.12. 2003”. Rishennya kolehiyi

Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy. № 12/7.

Kremen Vasyl. 2002. Filosofiya osvity XXI stolittya.Osvita Ukrainy. Kyiv: Pedahohichna presa.

Natsionalna doktryna rozvytku osvity. 23 kvitnya 2002.

Suhanov Aleksandr. 1996. «Kontseptsiya fundamentalizatsii vysshego obrazovaniya I ee otrazhenie

v GOSah» .Vysshee obrazovanie Rossii. №. 3.

Cherezova Maryana. 2013. «Zmist profesiynoyi turystychnoyi osvity» .Visnyk Luhanskoho natsyionayanoho

Universytetu im.Tarasa Shevchenka. Seriya: Pedahohichnil nauky.Chastyna III.

№.18 (277).


Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 License.

Redakcja czasopisma "Społeczeństwo. Edukacja. Język"

Wydział Nauk Humanistycznych i Społczenych 

Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Płocku

ul. Gałczyńskiego 28

09-402 Płock